Tok Ghani - Munajat

Tok Ghani, nama yang tak asing lagi dalam blues gang, kalau korang nak dengar tok ghani beraksi macam orang muda, nak dengar alunan bunyi papan kunci, anda kena dengar lagu blues gang. Habis semua solo dia boleh bedal, semua solo piano dia boleh bedal.




Tapi korang boleh layan jugak tok ghani kalau dia rajin dia semua instrument dia boleh bedal, ada satu tuh aku tengok dia jamming dengan Zull King, memang sempoi. Kekadang dalam video khatulistiwa pulak dia main gitar. Tapi yang aku nak tunjuk kat korang, yang nilah paling cool, cinta kepada tuhan, dengan berbekalkan gitar tong dan harmonika di gantung di leher. Yang ni korang tengok dia main muzik. Tapi tak lupa juga tok ghani pun selalu jugak terlibat dalam program kemanusian, pernah tengok dia masa kat majalah tv3 dulu, hahaha. Apupun harini aku tulis harijadi dia, selamat hari jadi tok ghani.

No comments:

Post a Comment